Izdavanje Potvrde o kompetencijama stečenim volontiranjem u praksi te praćenje kompetencija kombinirani je proces samoprocjene volontera i procjene koordinatora volontera. Sam način praćenja stjecanja kompetencija ovisi o dogovoru između koordinatora volontera i samih volontera te o vrsti volonterske pozicije. Može obuhvaćati različite tehnike praćenja poput redovitih sastanaka, procjene i analize rezultata volonterskih zadataka i uradaka, povratnih informacija na angažman volontera od ostalih volontera, zaposlenika i korisnika i sl.
Izrada Potvrde o kompetencijama stečenim volontiranjem odvija se u četiri osnovna koraka:
Prilikom dogovaranja volonterskog angažmana kao volonter na početku volontiranja naglašavate organizatoru volontiranja da želite da vam se izda potvrda, s jasnim navođenjem svrhe za koju će se potvrda koristiti.
U suradnji s koordinatorom volontera na osnovu izrađenog opisa volonterske pozicije definirate znanja i vještine (uključujući i „mekane“ vještine) te odgovornosti koje ćete imati mogućnost razvijati/unaprijediti tijekom volontiranja.
Koordinator volontera upoznaje vas s načinom na koji će vam pružati podrška tijekom volontiranja te pratiti volonterski angažman u cilju osiguranja prepoznavanja stečenih znanja, vještina i sposobnosti u okviru pojedinih kompetencija.
Po završetku volontiranja na osnovu svih prikupljenih podataka koordinator volontera zajedno s vama ispunjava potvrdu o kompetencijama stečenim volontiranjem.